Az életünk során számos olyan helyzet adódhat, amikor a költözés mellett döntünk. Például, amikor összeköltözünk valakivel, aki egy másik városban él, vagy amikor munkavállalás céljából elhagyjuk a szülővárosunkat.

Bárhogy is legyen, ilyenkor az egyik legfontosabb teendő a listánkon a bútorszállítás lesz, aminek keretén belül a bútorainkat, lakberendezési tárgyainkat, értékes készülékeinket magunkkal kell vinnünk úgy, hogy azok épségben érjenek el a célállomásra.

Milyen nehézségek adódhatnak közben és azokat hogyan tudjuk a lehető leghatékonyabban megoldani? Most erről lesz szó!

Szűk helyek és lépcsők

Amikor lelkesen nekiállunk, hogy saját magunk oldjuk meg a bútorszállítást, gyakran nem számolunk a szűk helyekkel és a lépcsőkkel, amik nagymértékben meg tudják nehezíteni a dolgunkat. Egy panellakásban például a keskeny folyosók, a kisméretű ajtók vagy a lépcsőház fordulói, hosszú lépcsősorai okozhatnak fennakadásokat, de egy családi ház esetében is bőven lehetnek nehezen áthidalható akadályok.

Ha tudjuk előre, hogy az adott helyszín korlátozott térrel rendelkezik, akkor érdemes előre felkészülni. A lapra szerelt bútorokat például szedjük elemeire, a szűkebb helyeken történő mozgatásukhoz pedig nem árt beszerezni néhány hevedert, amivel könnyebben meg tudjuk emelni azokat.

Kihívások a tervezéssel

A költözést általában egy meghatározott időpontban, a lehető leggyorsabban kell megvalósítani, hogy az új lakók az előre leegyeztetett időpontban birtokba tudják venni az ingatlant és be tudjanak költözni.

Éppen ezért a bútorszállítás időpontját körültekintően kell megtervezni, nehogy kifussunk az időből és emiatt kapkodnunk kelljen. Ezzel kapcsolatban is lehetnek kihívásaink, előfordulhat ugyanis, hogy a szállításra alkalmas időpontban épp nem érnek rá azok a személyek, akiknek a segítségét kértük.

Ilyenkor jó megoldás lehet, ha egy másik időpontot egyeztetünk, de ha ez nem lehetséges, akkor egy költöztető cég szakembereire is számíthatunk. Ők ugyanis mindig meg tudják oldani, hogy a helyszínen legyenek, amikor szükségünk van rájuk.

Bútorok megóvása

A bútorszállítás csak akkor lehet sikeres, ha az értékeink épségben jutnak el a célállomásra, ami nagymértékben függ attól, hogy mivel és hogyan csomagoljuk be azokat. Érdemes speciális csomagolóanyagokat és eszközöket – például buborékfóliát és élvédőket – használnunk, ezekkel ugyanis sokkal biztonságosabbá tehetjük a műveletet.

Továbbá az is nagyon fontos, hogy a törékeny vagy nagyobb értékű, sérülékenyebb tárgyakat külön dobozokba csomagoljuk, és jelezzük valamilyen módon, hogy azokra jobban oda kell figyelni a szállításkor. Így mi sem feledkezünk el erről, és mások számára is egyértelmű lesz, hogy ezekkel a tárgyakkal óvatosabban kell bánniuk.

Ezek tehát a bútorszállítás leggyakoribb nehézségei, amikkel valószínűleg mi is találkozni fogunk, amikor nálunk is napirendre kerül a téma. Ugyanakkor nem feltétlenül kell egyedül megoldanunk ezeket a problémákat, hiszen segítséget kérhetünk a Tutiteher munkatársaitól, akik készségesen állnak a rendelkezésünkre.

 

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás